Z dniem 1 kwietnia 2012 r. weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się, które daje osobom niesłyszącym i głuchoniemym prawo do korzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Starostwie Powiatowym w Strzelinie.
Niesłyszący i niedosłyszący klienci Urzędu oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług zobowiązana jest zgłosić ten fakt w Starostwie Powiatowym w Sekretariacie Starostwa w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem.
Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania w usługi tłumacza, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie w jednej z następujących form:
podając zakres oczekiwanej pomocy oraz sposób przekazania informacji zwrotnej.